Ζήτω (ή… Ζητώ) το lifestyle;

Μια λέξη-κλισέ, προϊόν της μεταπολεμικής Ευρώπης της δεκαετίας του ‘50, που κυκλοφορεί σήμερα στις κουβέντες μας, σε δεκάδες εκδοχές, με στόχο να εκφράσει την αναζήτηση ενός καινούργιου τρόπου ζωής. Ενός τρόπου ζωής που δεν περιορίζεται στην επιβίωση, αλλά μας ωθεί να ζούμε καλύτερα και να βελτιώνουμε την ποιότητα της καθημερινότητάς μας. 

Και είναι μεταπολεμικό προϊόν το lifestyle, ακριβώς επειδή «ευδοκιμεί» μόνο σε καιρούς ειρήνης και ευημερίας. Γιατί, φυσικά, όταν προτεραιότητα είναι να κρύβεσαι από τις βόμβες του εχθρού, δεν θα απασχολήσεις το μυαλό σου με το πόσο όμορφα μπορείς να το κάνεις αυτό!

Κι ενώ είναι λογικό το lifestyle να επηρεάζεται από κοινωνικοπολιτικές αλλά και οικονομικές συνθήκες, στη μόδα και στην ομορφιά, κατά τη γνώμη μου, παίζει… διπλό παιχνίδι. Και επηρεάζεται και επηρεάζει.  

Στην Ομορφιά, για παράδειγμα, το lifestyle επηρεάζεται από τις τάσεις της μόδας – και κυρίως στον τομέα του μακιγιάζ, στον οποίο μπορούμε να πούμε ότι οι τάσεις της μόδας έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όλοι ακολουθούν την τρέλα των σχεδιαστών, με τα extreme χρώματα και τις εκτυφλωτικές ακρότητες στο makeup. Γιατί τότε μπαίνει στη μέση η λογική – ο τρόπος ζωής, οι συνήθειες μας. Το θέμα είναι αν το lifestyle μάς βοηθά να ανακαλύπτουμε αυτό που χρειαζόμαστε για να νιώθουμε ότι ζούμε καλύτερα ή αυτό που νομίζουμε ότι χρειαζόμαστε, επειδή έτσι πιστεύουμε ότι οι άλλοι ζουν καλύτερα από εμάς. 

Στα χώρο της Ομορφιάς αυτό που έχει επηρεάσει και έχει ανοίξει έναν τρόπο ζωής που ειλικρινά χρειαζόμαστε όσο περνούν τα χρόνια, είναι το lifestyle της Βιωσιμότητας – του περίφημου Sustainability που, ευτυχώς, έχει μπει στο καθημερινό μας λεξιλόγιο πλέον. Βλέπουμε οι έρευνες στην κοσμετολογία να κατευθύνονται με άξονες την βιωσιμότητα και τα καλλυντικά προϊόντα να βασίζονται πάνω σ’ αυτές. 

Μεγάλες εταιρείες καλλυντικών κάνουν ραγδαία βήματα στο θέμα αυτό – που είναι πια επιτακτική ανάγκη. Έτσι δημιουργούνται όλο και πιο υπεύθυνα προϊόντα από την άποψη της προέλευσης και της χρήσης των πρώτων υλών, τις συσκευασίες αλλά και  στις φόρμουλες, που πρέπει να είναι φιλικές, καθαρές για το δέρμα. 

Σήμερα έχουμε καλλυντικά – τα λεγόμενα clean- πολύ ψαγμένα και πραγματικά αξιόλογα και καθαρά. 
Δεν μπορώ να μην αναφερθώ στις πολλές αξιόλογες προτάσεις ελληνικών brands που προτείνουν το concept της καθαρής ομορφιάς (Clean beauty).
Έτσι, η περιποίηση μπαίνει στην τροχιά ενός καινούργιου lifestyle – αυτού της οικολογίας, της  βιωσιμότητας, της προστασίας του περιβάλλοντος- που καλύπτει όλο το φάσμα, από τον καθαρισμό της επιδερμίδας μέχρι την καλλυντική κρέμα της επιλογής μας. Και μπορεί το lifestyle να αλλάζει με το πέρασμα των χρόνων, όπως και τα προϊόντα που το καθορίζουν, αλλά υπάρχει κάτι που δεν αλλάζει ποτέ: ότι όλα αυτά γίνονται «για τη  διατήρηση της νεανικής επιδερμίδας». Τα δάκτυλα μου γλιστρούν μόνα τους πάνω στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή μου, επαναλαμβάνοντάς αυτήν τη μικρή φράση ξανά και ξανά στα διάφορα άρθρα μου περί ομορφιάς, αφού πρώτα την έχω διαβάσει εκατοντάδες φορές στα ενημερωτικά έντυπα των καλλυντικών! 

Τώρα, το αν έχουμε νικήσει τον χρόνο και έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε την επιδερμίδα μας νεανική, αυτό ας το αφήσουμε για μια επόμενη συζήτηση.
Στο μεταξύ το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε για να διατηρούμε περισσότερη νεανικότητα εσωτερικά και εξωτερικά, είναι να υιοθετούμε, γενικότερα, ένα lifestyle ευεξίας. Αυτή είναι και η βασική ευθύνη μας απέναντι στον εαυτό μας. 

NEWSLETTER

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

Πρόσφατα άρθρα

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα στο email σας, κάθε 15 ημέρες!

JUST A NUMBER

Εγραφείτε στο Newsletter μας