Στα δίχτυα του διαδικτύου ..

Όλοι είμαστε μπλεγμένοι στα δίχτυα του και το ερώτημα είναι πώς ξεμπλέκεις όταν καταλάβεις ότι κάτι είναι φούσκα – δηλαδή ότι είναι τόσο μάπα το προτεινόμενο καρπούζι, που το μπλέξιμο μπορεί να είναι ακόμη και επικίνδυνο ή καταστρεπτικό (!) 
Το διαδίκτυο έχει πολλά καλά, αλλά κρύβει και πολλά κακά.  «Το διαδίκτυο πουλάει», μου λένε με υφάκι οι σημερινοί marketers… «Αλλά και «σ’ αγοράζει, φίλε μου, εν μία νυκτί»  σεμνά τους απαντώ.. Όταν δε, βρει ξέφραγο αμπέλι μπορεί να τα κάνει λίμπα.  Έχουμε  «χειροπιαστές» αποδείξεις για το πώς δουλεύει και στο χώρο της πολιτικής.

Το διαδίκτυο, με τα πλοκάμια του στα social, έχει φέρει τα πάνω-κάτω σε πολλούς τομείς. Τα πάντα, έμψυχα και άψυχα, μπαίνουν στο χώρο του με στόχο να επηρεάσουν την κοινή γνώμη, να πουλήσουν και να κερδίσουν με τις δυνατότητες που τους δίνει. 
Κάποια πράγματα, όμως, τα πάει με ξέφρενη ταχύτητα που σε τρελαίνει! 
Και καλά οι πιο ώριμοι που ξέρουμε κατά κάποιο τρόπο να χειριστούμε την «ταχύτητα» των προτεινόμενων… Το μέγα ερώτημα είναι τα παιδιά που μεγαλώνουν σ’ αυτή την πίστα. Δεν έχουν μάθει να «φρενάρουν», δεν έχουν μάθει χειρισμούς, δεν έχουν ακόμα ανεπτυγμένη κρίση.  Μήπως υπάρχει κίνδυνος η ταχύτητα αυτή να πάει τη νέα γενιά στα βράχια, να σκάσουν πολλά παιδιά σε τοίχο; Μεγάλο θέμα για τους σοφούς, για να μη πω και για τους πολιτικούς… 

Προσωπικά, παραμένοντας στα χωράφια μου, βλέπω την καλλυντική βιομηχανία να είναι πλέον στο σύννεφο των social. Να ‘τη λοιπόν η Ομορφιά μας στα δίχτυα του διαδικτύου. ΟΚ, μια χαρά. Αναμενόμενο. Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο του καλλυντικού στα φόρτε του. Έχοντας πέσει η ίδια πολλές φορές θύμα της εικόνας, προτιμώ να το δω από κοντά, να το πιάσω το προϊόν πριν το πληρώσω. Βεβαίως, αν γνωρίζεις το προϊόν -που πράγματι πιο εύκολα και ίσως πιο φθηνά αγοράζεις online – όλα καλά!  Αν όχι, «πήγες στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα», ελπίζοντας μην είναι μάπα και κυρίως να μην σου έχει κοστίσει πολύ ακριβά το προϊόν που έφθασε στη πόρτα σου! 

Γιατί δεν είναι μόνο τα οικονομικά προϊόντα «άγνωστου μητρός και πατρός» που  διατίθενται αποκλειστικά μέσω του e-commerce. Βλέπει κανείς και κάποια από τα λεγόμενα Niche Market Luxury προϊόντα που πουλάνε μούρη μέσα από το διαδίκτυο.     
Αυτό το εύκολο για τον καταναλωτή και οικονομικότερο -ίσως- για τον πωλητή κανάλι διάθεσης προϊόντων,  έχει εδώ και λίγα χρόνια εμπλουτισθεί και με άλλες δυνατότητες για τη προβολή των αγαθών και την προσέλκυση του καταναλωτή. Μια δραστηριότητα  που έχει φυτρώσει στην  επαγγελματική πιάτσα είναι αυτή των influencers. 

Είναι η ενσάρκωση του ονείρου -κυρίως της νέα γενιάς: αναγνωρισιμότητα, δημοσιότητα, ισχύς – αρκεί να προσελκύσει  followers, να πάρει like, να αποκτήσει κοινό – και να, τότε το κασέ ανεβαίνει κάθετα.  Πώς να μην είναι όνειρο και στόχος πολλών κοριτσιών,  με συχνά πλούσια από τη  φύση χαρίσματα; 
Επίσης, πολλά επώνυμα  brand επιλέγουν και αυτό το κανάλι προώθησης των προϊόντων τους. Κατανοητό. Δεν μπορούν να παραμείνουν αποκλειστικά στην διάθεση μέσα από φυσικά καταστήματα. Αλλά τουλάχιστον, αυτές οι μάρκες -είτε ανήκουν στην κατηγορία των επωνύμων πολυτελών είτε αυτών του φαρμακείου (Δερμοκαλλυντικά) ή του σούπερ μάρκετ, έχουν ακόμα σεβασμό στον καταναλωτή που επιθυμεί να δει τι πληρώνει. Επιπλέον, έτσι διατηρούνται θέσεις εργασίας στο φυσικό χώρο πώλησης.

Ας ελπίσουμε ότι τα σούπερ «κεφάλια» του μάρκετινγκ  των πολυεθνικών θα κρατήσουν μια πισινή για το φυσικό λιανεμπόριο. Δεν ξέρει κανείς πώς γυρίζει ο τροχός…

Παρόμοια άρθρα

Λέξεις κλειδιά

NEWSLETTER

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

Πρόσφατα άρθρα

20/04/2024

Η 60η Μπιεννάλε της Βενετίας το κορυφαίο παγκόσμιο εικαστικό γεγονός Σύγχρονης Τέχνης, εγκαινιάζεται επισήμως σήμερα μέσα στους χώρους των Giardini με τα εθνικά περίπτερα και του Arsenale με πληθώρα διεθνών συμμετοχών.

20/04/2024

Θυμάμαι την παιδική μου φίλη. Τη θυμάμαι κοριτσάκι που όταν ήθελε να αποδράσει καμιά φορά από ό,τι τη φόβιζε ή τη στενοχωρούσε, κρυβόταν στη ντουλάπα της μαμάς της, την ποτισμένη από το θεϊκό άρωμά της, κι εκεί εύρισκε γαλήνη και ασφάλεια, μέχρι να βγει ξανά στον έξω κόσμο.

20/04/2024

Περπατώντας στην πεζοδρομημένη οδό Κοραή, ο διαβάτης δύσκολα μπορεί να φανταστεί ότι από εκεί περνούσε, κάποτε, ένας χείμαρρος, ο "Βοϊδοπνίχτης", που ξεκινούσε από τον Λυκαβηττό, χωριζόταν σε δύο βραχίονες (σημερινές οδοί Δημοκρίτου & Λυκαβηττού), που  ενώνονταν στην οδό Ακαδημίας και από τις οδούς Κοραή & Σταδίου, έφταναν στην οδό Πειραιώς. 

20/04/2024

Ο μικρός ΡΑ29-Ν3, ρομπότ τεχνολογίας 1974, μεταλλικό, σε καφέ απόχρωση με λευκές πινελιές από ένα κουβά χρώμα που έπεσε πάνω του λίγα χρόνια πριν σε μια αγχωμένη περίοδο, με τετραγωνισμένο σχήμα και δύο τεράστια, όχι πολύ συμμετρικά μάτια, λιάζεται αναπολώντας.

20/04/2024

Οι γιαγιάδες μας και, κάποιων από εμάς, ακόμα και οι μαμάδες μας, έφτιαχναν τα «ψιμύθια» τους στην κουζίνα τους, ανακατεύοντας πλήθος από υλικά, , κυρίως μαναβικής, φτιάχνοντας αλοιφές και κρέμες προσώπου στα ίδια σκεύη που ετοίμαζαν άλλες δημιουργίες ..για φάγωμα.

20/04/2024

Την τελευταία δεκαετία στην παγκόσμια ορθοπαιδική κοινότητα βρίσκει όλο και περισσότερο εφαρμογή η ενέσιμη θεραπεία με αυτόλογους αυξητικούς παράγοντες από ενεργοποιημένα αιμοπετάλια (PRP), μιας και αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη πρωτοποριακή μέθοδο επιτάχυνσης επούλωσης των τραυματισμών των αρθρώσεων, αλλά και στην αντιμετώπιση της εκφυλιστικής οστεοαρθρίτιδας.

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα στο email σας, κάθε 15 ημέρες!

JUST A NUMBER

Εγραφείτε στο Newsletter μας