Όλοι είμαστε μπλεγμένοι στα δίχτυα του και το ερώτημα είναι πώς ξεμπλέκεις όταν καταλάβεις ότι κάτι είναι φούσκα – δηλαδή ότι είναι τόσο μάπα το προτεινόμενο καρπούζι, που το μπλέξιμο μπορεί να είναι ακόμη και επικίνδυνο ή καταστρεπτικό (!)
Το διαδίκτυο έχει πολλά καλά, αλλά κρύβει και πολλά κακά. «Το διαδίκτυο πουλάει», μου λένε με υφάκι οι σημερινοί marketers… «Αλλά και «σ’ αγοράζει, φίλε μου, εν μία νυκτί» σεμνά τους απαντώ.. Όταν δε, βρει ξέφραγο αμπέλι μπορεί να τα κάνει λίμπα. Έχουμε «χειροπιαστές» αποδείξεις για το πώς δουλεύει και στο χώρο της πολιτικής.
Το διαδίκτυο, με τα πλοκάμια του στα social, έχει φέρει τα πάνω-κάτω σε πολλούς τομείς. Τα πάντα, έμψυχα και άψυχα, μπαίνουν στο χώρο του με στόχο να επηρεάσουν την κοινή γνώμη, να πουλήσουν και να κερδίσουν με τις δυνατότητες που τους δίνει.
Κάποια πράγματα, όμως, τα πάει με ξέφρενη ταχύτητα που σε τρελαίνει!
Και καλά οι πιο ώριμοι που ξέρουμε κατά κάποιο τρόπο να χειριστούμε την «ταχύτητα» των προτεινόμενων… Το μέγα ερώτημα είναι τα παιδιά που μεγαλώνουν σ’ αυτή την πίστα. Δεν έχουν μάθει να «φρενάρουν», δεν έχουν μάθει χειρισμούς, δεν έχουν ακόμα ανεπτυγμένη κρίση. Μήπως υπάρχει κίνδυνος η ταχύτητα αυτή να πάει τη νέα γενιά στα βράχια, να σκάσουν πολλά παιδιά σε τοίχο; Μεγάλο θέμα για τους σοφούς, για να μη πω και για τους πολιτικούς…
Προσωπικά, παραμένοντας στα χωράφια μου, βλέπω την καλλυντική βιομηχανία να είναι πλέον στο σύννεφο των social. Να ‘τη λοιπόν η Ομορφιά μας στα δίχτυα του διαδικτύου. ΟΚ, μια χαρά. Αναμενόμενο. Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο του καλλυντικού στα φόρτε του. Έχοντας πέσει η ίδια πολλές φορές θύμα της εικόνας, προτιμώ να το δω από κοντά, να το πιάσω το προϊόν πριν το πληρώσω. Βεβαίως, αν γνωρίζεις το προϊόν -που πράγματι πιο εύκολα και ίσως πιο φθηνά αγοράζεις online – όλα καλά! Αν όχι, «πήγες στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα», ελπίζοντας μην είναι μάπα και κυρίως να μην σου έχει κοστίσει πολύ ακριβά το προϊόν που έφθασε στη πόρτα σου!
Γιατί δεν είναι μόνο τα οικονομικά προϊόντα «άγνωστου μητρός και πατρός» που διατίθενται αποκλειστικά μέσω του e-commerce. Βλέπει κανείς και κάποια από τα λεγόμενα Niche Market Luxury προϊόντα που πουλάνε μούρη μέσα από το διαδίκτυο.
Αυτό το εύκολο για τον καταναλωτή και οικονομικότερο -ίσως- για τον πωλητή κανάλι διάθεσης προϊόντων, έχει εδώ και λίγα χρόνια εμπλουτισθεί και με άλλες δυνατότητες για τη προβολή των αγαθών και την προσέλκυση του καταναλωτή. Μια δραστηριότητα που έχει φυτρώσει στην επαγγελματική πιάτσα είναι αυτή των influencers.
Είναι η ενσάρκωση του ονείρου -κυρίως της νέα γενιάς: αναγνωρισιμότητα, δημοσιότητα, ισχύς – αρκεί να προσελκύσει followers, να πάρει like, να αποκτήσει κοινό – και να, τότε το κασέ ανεβαίνει κάθετα. Πώς να μην είναι όνειρο και στόχος πολλών κοριτσιών, με συχνά πλούσια από τη φύση χαρίσματα;
Επίσης, πολλά επώνυμα brand επιλέγουν και αυτό το κανάλι προώθησης των προϊόντων τους. Κατανοητό. Δεν μπορούν να παραμείνουν αποκλειστικά στην διάθεση μέσα από φυσικά καταστήματα. Αλλά τουλάχιστον, αυτές οι μάρκες -είτε ανήκουν στην κατηγορία των επωνύμων πολυτελών είτε αυτών του φαρμακείου (Δερμοκαλλυντικά) ή του σούπερ μάρκετ, έχουν ακόμα σεβασμό στον καταναλωτή που επιθυμεί να δει τι πληρώνει. Επιπλέον, έτσι διατηρούνται θέσεις εργασίας στο φυσικό χώρο πώλησης.
Ας ελπίσουμε ότι τα σούπερ «κεφάλια» του μάρκετινγκ των πολυεθνικών θα κρατήσουν μια πισινή για το φυσικό λιανεμπόριο. Δεν ξέρει κανείς πώς γυρίζει ο τροχός…