La Biennale di Venezia 2024
Foreigners Everywhere / Ξένοι Παντού
20/4 -24/11

Η 60η Μπιενάλε της Βενετίας το κορυφαίο παγκόσμιο εικαστικό γεγονός Σύγχρονης Τέχνης, εγκαινιάζεται επισήμως σήμερα μέσα στους χώρους των Giardini με τα εθνικά περίπτερα και του Arsenale με πληθώρα διεθνών συμμετοχών. Όλη η μαγευτική πόλη γιορτάζει την Σύγχρονη Τέχνη κάθε δυο χρόνια μέσα στο συναρπαστικό σκηνικό των Palazzo και των κήπων της, μεταμορφωμένη σε ένα τεράστιο Art Space σκηνικό με εκθέσεις πρωτοποριακών έργων τέχνης.

Με περισσότερες από 300 συμμετοχές η φετινή Μπιενάλε με τίτλο «Foreigners Everywhere» αποτελείται από δυο πυλώνες.

Το «Nucleo Storico» όπου παρουσιάζονται ιστορικά έργα καλλιτεχνών του 20ου αιώνα από την Λατινική Αμερική, την Αφρική, τον Αραβικό κόσμο και την Ασία και χωρίζεται σε 3 ενότητες: «Πορτρέτα», «Αφαίρεση» και «Ιταλική διασπορά».
Και παράλληλα το «Nucleo Contemporaneo» με σύγχρονα έργα πρωτοεμφανιζόμενων αυτόχθονων καλλιτεχνών.
Για πρώτη φορά αναλαμβάνει επιμελητής από την Λατινική Αμερική, ο Βραζιλιάνος τεχνοκριτικός Adriano Pedrosa. Ο τίτλος «Stranieri Ovunque», στην ιταλική εκδοχή, προήλθε από μια γλυπτική εγκατάσταση της διάσημης εικαστικού Claire Fontaine όπου μια συστοιχία από αγάλματα έφεραν σε διαφορετικές γλώσσες τη λέξη Foreigner – Ξένος. Straniero, stranger, étranger, estrangeiro,extranjero.

Ιχνηλατώντας την σύγχρονη Βαβέλ, σε ένα κόσμο ξένο και ξενοφοβικό, ο Adriano Pedrosa ψάχνει το αόρατο νήμα που συνδέει το ετερόκλητο παγκόσμιο τοπίο, αναδεικνύοντας την διαφορετικότητα, την ανισότητα και τα συναισθήματα που πηγάζουν από την «Δυστοπική Συμβίωση» της εποχής μας.
Ο ίδιος ο επίσημος επιμελητής της Μπιενάλε δηλώνει την διαφορετικότητα του και επιθυμεί να αναδείξει όλες τις πτυχές και τους προβληματισμούς της διεθνούς κοινωνίας των ανθρώπων σήμερα, αποδεικνύοντας εικαστικά την δύναμη της μεταμοντέρνας» συλλογικής αποδοχής.
Η Μπιενάλε θα περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές θεματικές ενότητες, όπως το περίφημο
«Αρχείο Ανυπακοής» του Marco Scotini και τα υφάσματα της συλλογικότητας ραπτικής «Bordadoras de Ιsla Negra». Ανάμεσα στον ιστορικό πυρήνα και τις Λαογραφικές κολεκτίβες του Νότου ένας εικαστικός διάλογος, με έντονο χρώμα Λατινικής Αμερικής, θα πλημμυρίζει τα Giardini με μουσικές πολυφωνικές αποδεικνύοντας ότι η τέχνη δεν έχει σύνορα και οι «ξένοι» παύουν να νιώθουν «foreigners» στον κόσμο της δημιουργίας και της ουτοπίας, όταν ο Δυς-Τόπος μεταλλάσσεται αισθητικά, σε Ου-Τόπο.

Απόλυτα εναρμονισμένο με το θέμα, το Ελληνικό project στο εθνικό περίπτερο της Μπιενάλε, θα εκπροσωπηθεί από ένα αυθεντικό, αγροτικό, ποτιστικό μηχάνημα της Θεσσαλίας, που λειτουργεί κανονικά με το νερό. Η όλη σύνθεση απαρτίζεται από μια βίντεο εγκατάσταση, ηχητικά περιβάλλοντα και φωτιστικά εξαρτήματα δημιουργώντας μια αίσθηση διασκέδασης και ανθρώπινης συνύπαρξης σε ένα «ελληνικό πανηγύρι».
Πρόκειται για μια δια-καλλιτεχνική, υβριδική εγκατάσταση με τον τίτλο «Ξηρόμερο/Dryland».

Είναι έργο συλλογικό σε σύλληψη Θανάση Δεληγιάννη και Γιάννη Μιχαλόπουλου με συνδημιουργούς την Έλια Καλογιάννη, τον Γιώργο Κυβερνήτη, τον Κώστα Χαϊκάλη, τον Φώτη Σαγώνα, σε επιμέλεια του Γιάννου Γιαννακόπουλου.

Όλοι μαζί, σαν δημιουργική κολεκτίβα, ένωσαν δυνάμεις και φαντασία, για να στήσουν ένα πολυμήχανο έργο αγροτικής έμπνευσης που υμνεί την ζωή της υπαίθρου και την ατμόσφαιρα της λαϊκής γιορτής, σαν τόπο συνάντησης και χαρούμενης συμβίωσης.

Μια διαφορετική αλλά και τόσο μεσογειακή ματιά στον τρόπο ζωής ελεύθερα κοντά στην φύση, εκτός των αστικών κανόνων.
Το «Ξηρόμερο/Dryland» μέσα στο Νεοκλασικό Ελληνικό περίπτερο, παρουσιάζει αλληγορικά ένα τόπο «αλλού», ένα πανανθρώπινο πανηγύρι όπου όλοι οι «Ξένοι» μπορούν να χορεύουν μαζί.
Στην πολύχρονη ιστορία της, η Biennale της Βενετίας αποτελεί σταθμό στην ιστορία της Τέχνης και εμβληματικό τόπο συνάντησης καλλιτεχνών, τεχνοκριτικών, συλλεκτών και φιλότεχνων από όλο τον κόσμο.
Εδώ διαμορφώνονται κάθε δυο χρόνια οι καινοτόμες ιδέες, τα νέα ρεύματα και προβάλλονται μοναδικά , τα αθάνατα αριστουργήματα που εκθέτουν τα μεγάλα μουσεία.

Η Βενετία, η ωραιότερη πόλη του κόσμου, φιλοξενεί μοναδικά το σπουδαιότερο εικαστικό γεγονός της Biennale πάντα «Γαληνότατη» και Εκθαμβωτική.

Πηγές:
Biennale Arte 2024
lifo.gr

Παρόμοια άρθρα

Λέξεις κλειδιά

NEWSLETTER

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

Πρόσφατα άρθρα

20/04/2024

Θυμάμαι την παιδική μου φίλη. Τη θυμάμαι κοριτσάκι που όταν ήθελε να αποδράσει καμιά φορά από ό,τι τη φόβιζε ή τη στενοχωρούσε, κρυβόταν στη ντουλάπα της μαμάς της, την ποτισμένη από το θεϊκό άρωμά της, κι εκεί εύρισκε γαλήνη και ασφάλεια, μέχρι να βγει ξανά στον έξω κόσμο.

20/04/2024

Περπατώντας στην πεζοδρομημένη οδό Κοραή, ο διαβάτης δύσκολα μπορεί να φανταστεί ότι από εκεί περνούσε, κάποτε, ένας χείμαρρος, ο "Βοϊδοπνίχτης", που ξεκινούσε από τον Λυκαβηττό, χωριζόταν σε δύο βραχίονες (σημερινές οδοί Δημοκρίτου & Λυκαβηττού), που  ενώνονταν στην οδό Ακαδημίας και από τις οδούς Κοραή & Σταδίου, έφταναν στην οδό Πειραιώς. 

20/04/2024

Ο μικρός ΡΑ29-Ν3, ρομπότ τεχνολογίας 1974, μεταλλικό, σε καφέ απόχρωση με λευκές πινελιές από ένα κουβά χρώμα που έπεσε πάνω του λίγα χρόνια πριν σε μια αγχωμένη περίοδο, με τετραγωνισμένο σχήμα και δύο τεράστια, όχι πολύ συμμετρικά μάτια, λιάζεται αναπολώντας.

20/04/2024

Οι γιαγιάδες μας και, κάποιων από εμάς, ακόμα και οι μαμάδες μας, έφτιαχναν τα «ψιμύθια» τους στην κουζίνα τους, ανακατεύοντας πλήθος από υλικά, , κυρίως μαναβικής, φτιάχνοντας αλοιφές και κρέμες προσώπου στα ίδια σκεύη που ετοίμαζαν άλλες δημιουργίες ..για φάγωμα.

20/04/2024

Την τελευταία δεκαετία στην παγκόσμια ορθοπαιδική κοινότητα βρίσκει όλο και περισσότερο εφαρμογή η ενέσιμη θεραπεία με αυτόλογους αυξητικούς παράγοντες από ενεργοποιημένα αιμοπετάλια (PRP), μιας και αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη πρωτοποριακή μέθοδο επιτάχυνσης επούλωσης των τραυματισμών των αρθρώσεων, αλλά και στην αντιμετώπιση της εκφυλιστικής οστεοαρθρίτιδας.

20/04/2024

Διαβάζω ξανά και ξανά το θέμα του τεύχους και δε μπορώ παρά να δοκιμαστώ από το οξύμωρο του σχήματος: η ασφάλεια είναι πρωταρχική, δομική ανάγκη του ανθρώπου και είναι τελικά αδύνατη να εξασφαλιστεί.

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα στο email σας, κάθε 15 ημέρες!

JUST A NUMBER

Εγραφείτε στο Newsletter μας