«Έξω φρενών από Ευχαρίστηση» –
«Outraged by Pleasure»

«Κόσμος πολλών κόσμων» σε μια συλλογική εικαστική αποτύπωση της ανατροπής και του «σαστίσματος» στην σύγχρονη Τέχνη.
(Σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Νάντιας Αργυροπούλου)

Στο κτίριο ‘Νόμπελ’, χώρο Tέχνης και Πολιτισμού του Δήμου Χαλανδρίου, 50 avant garde καλλιτέχνες εκφράζουν την έννοια της «ευχαρίστησης» και τις πολλαπλές εκδοχές της, στα σύγχρονα «εξωφρενικά» δεδομένα της «doom and gloom» εποχής, που δημιουργούν η καταστροφή του περιβάλλοντος, η ραγδαία επικράτηση του ψηφιακού και η αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Είναι μεγάλη πρόκληση να επισκεφθείς μια έκθεση στα άκρα, μέσα σε ένα χώρο ημιτελή με άδεια δωμάτια και φωτισμένες τσιμεντένιες σκάλες με κονφετί από «νέον», σαν να βρίσκεσαι σε γιορτή.

Ζαλίζεσαι και συνειδητοποιείς ότι έρχεσαι από άλλη εποχή με διαφορετικούς κωδικούς αισθητικής ανάγνωσης, σε μια εποχή που τελειώνει .
Θεατής σε ένα παρόν που βιώνεις χωρίς να το συλλαμβάνεις, με εικόνες και συμβολισμούς μιας νέας ανατρεπτικής ιεράρχησης.
Σαν υπνοβάτης περιεργάζομαι τα έργα και τα video, αναζητώντας τα μηνύματα του τόσο εντυπωσιακού τίτλου της έκθεσης «Έξω φρενών από ευχαρίστηση»!
Στέκομαι μπροστά σε έργα που με μαγνητίζουν και γνώριζα από παλιά, όπως της σπουδαίας γλύπτριας Γαβριέλλας Σίμωσι και τα σουρεαλιστικά ενοραματικά έργα της Marie Wilson-Βαλαωρίτη.

Προσπαθώ να βρω το νήμα της «εξωφρενικής» νέας διαλεκτικής και να μυηθώ στο παράδοξο της metaverse εποχής μας.

Και όπως συμβαίνει στα σύγχρονα animation ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά μου η χαρισματική επιμελήτρια της έκθεσης Νάντια Αργυροπούλου για να με ξεναγήσει στο φαντασιακό σύμπαν που η ίδια έχει συναρμολογήσει μέσα από τα εννοιολογικά έργα, πρωτοποριακών δημιουργών, οι οποίοι εξερευνούν με απόλυτη ελευθερία τα νέα «εξωφρενικά» δεδομένα της συνύπαρξης.

Ο λόγος της, περιεκτικός και βαθιά φιλοσοφικός, εκφράζει διεισδυτικά τις αντιφατικές προσεγγίσεις και μεταμορφώσεις στα σύγχρονα (cultures) και τα αμφίσημα κινήματα που αναπτύσσονται μέσα από τον διαδικτυακό ιστό.
Πρόκειται για μια έκθεση-εμπειρία, «μια μορφή ζωντανής και συνευφροσυνης σπουδής (Study)» όπως την περιγράφει η ίδια.
Πραγματεύεται μια διεθνή συλλογική εξερεύνηση σε θέματα ιστορικά, κοινωνικά, υπαρξιακά λογοτεχνικά, υβριδικά, που όλα μαζί συνδυάζονται «παράδοξα», μέσα στο ημιτελές κτίριο που ο θεμελιωτής του, Γεώργιος Μάρκου, είχε οραματιστεί να αφιερώσει στον Alfred Nobel (Nobel prize) και που σήμερα συνεχίζει να φιλοξενεί ένα όραμα σύγχρονης τέχνης.

Παρόμοια άρθρα

Λέξεις κλειδιά

NEWSLETTER

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

Πρόσφατα άρθρα

20/04/2024

Η 60η Μπιεννάλε της Βενετίας το κορυφαίο παγκόσμιο εικαστικό γεγονός Σύγχρονης Τέχνης, εγκαινιάζεται επισήμως σήμερα μέσα στους χώρους των Giardini με τα εθνικά περίπτερα και του Arsenale με πληθώρα διεθνών συμμετοχών.

20/04/2024

Θυμάμαι την παιδική μου φίλη. Τη θυμάμαι κοριτσάκι που όταν ήθελε να αποδράσει καμιά φορά από ό,τι τη φόβιζε ή τη στενοχωρούσε, κρυβόταν στη ντουλάπα της μαμάς της, την ποτισμένη από το θεϊκό άρωμά της, κι εκεί εύρισκε γαλήνη και ασφάλεια, μέχρι να βγει ξανά στον έξω κόσμο.

20/04/2024

Περπατώντας στην πεζοδρομημένη οδό Κοραή, ο διαβάτης δύσκολα μπορεί να φανταστεί ότι από εκεί περνούσε, κάποτε, ένας χείμαρρος, ο "Βοϊδοπνίχτης", που ξεκινούσε από τον Λυκαβηττό, χωριζόταν σε δύο βραχίονες (σημερινές οδοί Δημοκρίτου & Λυκαβηττού), που  ενώνονταν στην οδό Ακαδημίας και από τις οδούς Κοραή & Σταδίου, έφταναν στην οδό Πειραιώς. 

20/04/2024

Ο μικρός ΡΑ29-Ν3, ρομπότ τεχνολογίας 1974, μεταλλικό, σε καφέ απόχρωση με λευκές πινελιές από ένα κουβά χρώμα που έπεσε πάνω του λίγα χρόνια πριν σε μια αγχωμένη περίοδο, με τετραγωνισμένο σχήμα και δύο τεράστια, όχι πολύ συμμετρικά μάτια, λιάζεται αναπολώντας.

20/04/2024

Οι γιαγιάδες μας και, κάποιων από εμάς, ακόμα και οι μαμάδες μας, έφτιαχναν τα «ψιμύθια» τους στην κουζίνα τους, ανακατεύοντας πλήθος από υλικά, , κυρίως μαναβικής, φτιάχνοντας αλοιφές και κρέμες προσώπου στα ίδια σκεύη που ετοίμαζαν άλλες δημιουργίες ..για φάγωμα.

20/04/2024

Την τελευταία δεκαετία στην παγκόσμια ορθοπαιδική κοινότητα βρίσκει όλο και περισσότερο εφαρμογή η ενέσιμη θεραπεία με αυτόλογους αυξητικούς παράγοντες από ενεργοποιημένα αιμοπετάλια (PRP), μιας και αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη πρωτοποριακή μέθοδο επιτάχυνσης επούλωσης των τραυματισμών των αρθρώσεων, αλλά και στην αντιμετώπιση της εκφυλιστικής οστεοαρθρίτιδας.

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα στο email σας, κάθε 15 ημέρες!

JUST A NUMBER

Εγραφείτε στο Newsletter μας