Shopping online, ή εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις

Έχοντας ταξιδέψει σε μεγάλο διψήφιο αριθμό χωρών και ακόμα περισσότερων πόλεων δεν νομίζω να μην αγόρασα ποτέ κάτι, τουλάχιστον ένα ρούχο ή αξεσουάρ από παντού – κι αφήνω έξω και τα μεγάλα φαντασμαγορικά αεροδρόμια. Κι όμως καμία shopping εμπειρία μου δεν φτάνει τη μαγεία και τη γοητεία της εμπειρίας της πρώτης αγοράς μου από το διαδίκτυο, πάνε πάνω από 15 χρόνια πια.

Μαγεία πρώτη, ήταν μεσάνυχτα που η φύση ησυχάζει και φυσικά το ίδιο και τα καταστήματα (στην Ελλάδα ήμουν, όχι στην Κίνα) κι όμως εγώ, από το κρεβάτι μου με μόνο φως το γλαυκό της οθόνης μου, επισκεπτόμουν δεκάδες καταστήματα, ξεφύλλιζα σελίδες ατελείωτες με αναρίθμητα slides -μαγεία δεύτερη- για να επιλέξω το ιδανικό «πολυμορφικό» παλτό, απαραίτητο για ένα επικείμενο πολύπλοκο επιχειρηματικό ταξίδι. Με οδηγό σαφή για το μέγεθος μου «μεταφρασμένο» για διάφορες χώρες, μέσα σε λίγα κλικ – μαγεία τρίτη- είχα «ανοίξει» λογαριασμό στο συγκεκριμένο site, προωθήσει το «καλάθι» μου στο «ταμείο», εμπιστευτεί την κάρτα μου στο PayPal, και παραλάβει με πολλές ευχαριστίες την απόδειξη και τη διαβεβαίωση ότι το νέο μου απόκτημα θα χτυπούσε το κουδούνι μου την επιθυμητή ημερομηνία. Έκλεισα τον υπολογιστή. Ο καταναλωτικός εαυτός μου αποκοιμήθηκε πανευτυχής.
Και πράγματι, το ποθητό «λάφυρο» κατέφθασε από την άλλη πλευρά του πλανήτη στην ώρα του, τυλιγμένο σε άφθονα φύλλα χαρτιού μέσα σε ένα καλαίσθητο και ανθεκτικό κουτί, συνοδευμένο από όλα τα κατάλληλα έγγραφα και τυφλοσουρτικές οδηγίες σε περίπτωση που θα’ θελα να το επιστρέψω (με τα λεφτά μου πίσω!) ή να το αλλάξω , πάλι χωρίς να πρέπει να κουνήσω από το σπίτι μου.

Κάπως έτσι πρόσθεσα κι εγώ τη μονάδα μου στα εκατομμύρια των ψηφιακών καταναλωτών που βίωσαν μέσα σε πολύ λίγο χρόνο την επανάσταση στον τρόπο διανομής και κατανάλωσης της μόδας.

Που αύξησε την ικανοποίηση και την ευκολία αγοράς, καθώς και την καλύτερη κάλυψη των αναγκών τους, με τη μεγαλύτερη ποκιλία και τις περισσότερες ευκαιρίες. Αλλά και μαζί αύξησε το περιβαντολλογικό αποτύπωμα που επέφερε η αύξηση του fast fashion, καθώς και, σε βάθος χρόνου, τις απότομες μεταβολές στον κοινωνικό ιστό όταν τόσα φυσικά καταστήματα έκλεισαν ή συρρικνώθηκαν, προς όφελος των ψηφιακών.

Όπως για όλα στην εποχή μας, της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, ζητείται άμεσα ισορροπία και ορθολογισμός.

Ολοκληρώνοντας την ενδοσκόπηση μου, διαπιστώνω ότι έχοντας έκτοτε αγοράσει οτιδήποτε είδος ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικά και αξεσουάρ, και πολλά είδη σπιτιού, αλλά και τρόφιμα, και βεβαίως βιβλία από το ίντερνετ, από πλατφόρμες εκπτωτικές έως πολυτελείς, ανάλογα με τις συνθήκες, βάζω (εγκαίρως ελπίζω) κι ένα συνετό φρένο στην ως άνω προσωπική μου επανάσταση.
Kι επανέρχομαι, τακτικά και εναλλάξ, στο «φυσικό» shopping, περπατώντας πέρα-δώθε σε λίγα οικοδομικά τετράγωνα, ή πάνω- κάτω τις κυλιόμενες ενός mall, διανύοντας ελάχιστες αποστάσεις σε μια ολόκληρη μέρα, με μεγάλη ευχαρίστηση όμως, επίσης.

Για την αγάπη του συγχρωτισμού και της σύνδεσης που, τελικά, μας φέρνει πιο κοντά.
Για «just a little of that human touch», που τραγουδάει και ο Bruce.

Λέξεις κλειδιά

NEWSLETTER

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα στο email σας, κάθε 15 ημέρες!

JUST A NUMBER

Εγραφείτε στο Newsletter μας