Η καλή μας διάθεση και τα κέφια μας συχνά εξαρτώνται από τη διαχείριση των προσδοκιών μας.
Όταν περιμένουμε πολλά και έχουμε λίγα, εκνευριζόμαστε, όταν περιμένουμε λίγα και ξαφνικά μας προκύπτουν πολλά αισθανόμαστε μια χαρά.
Κάπως έτσι έχω δει τους πελάτες μας με την έρευνα καταναλωτή και την έρευνα αγοράς.
Καμιά φορά περιμένουμε πολλά και μέσα στη γενικότερη απογοήτευση, βρισκόμαστε σε μια γενική απαξίωση ενός τομέα που είναι ασφαλώς πάρα πολύ χρήσιμος για την επικοινωνία και την καλύτερη δουλειά σε όλο το φάσμα του μάρκετινγκ.
Σκέφτηκα λοιπόν να συνοψίσω από τη δικιά μου εμπειρία τι είναι αυτό που δεν πρέπει κανείς να περιμένει από μια έρευνα καταναλωτή.
- Mind reading
Ασφαλώς μπορεί να αναλύσει δεδομένα και τάσεις δεν μπορεί όμως να αποκαλύψει τις εσωτερικές σκέψεις και επιθυμίες των ανθρώπων. Δεν ξέρουμε τι σκέφτονται οι πελάτες μας ή οι υποψήφιοι πελάτες μας σε προσωπικό επίπεδο. Το μόνο που μπορούμε να ξέρουμε είναι τι λένε ότι σκέφτονται. ‘Αρα, μαθαίνουμε τι λένε όχι τι ακριβώς σκέφτονται. Σε αυτή την κατεύθυνση, του να ξέρουμε τι σκέφτονται βοηθάει και η η νευροβιολογία.
- Πρόβλεψη
Ας σκεφτούμε την έρευνα αγοράς σαν μια πρόγνωση καιρού – προβλέπεται ηλιοφάνεια, τελικά όμως μπορεί να βρέξει. Δεν έχουμε μαντεία, αλλά μια πιο σαφή πρόβλεψη.
- Συνολικές απαντήσεις
Κάθε αγορά είναι δυναμική αποτελείται από πολλά διαφορετικά κοινά και επομένως δεν ισχύει ότι μια λύση είναι καλή για όλους. Χρειάζεται μεγάλη επιμονή για να καταλάβει κανείς τι είναι αυτό που λειτουργεί σε ένα τομέα και τι είναι εκείνο που μπορεί να μη λειτουργεί σε μια άλλη δημογραφική η ψυχογραφική ομάδα.
- Άμεση επιτυχία
Αν η έρευνα αγοράς ήταν η μαγική συνταγή για άμεση επιτυχία τότε μόνο οι εταιρείες έρευνας αγοράς θα ήταν πετυχημένες. Η επιτυχία μιας επιχείρησης εξακολουθεί να είναι συνδυασμός σκληρής δουλειάς και σκληρής δουλειάς, άντε και λίγης τύχης…
Οπότε παρά τις όποιες ατέλειες, η έρευνα είναι πάντα ένα ανεκτίμητο εργαλείο.
Ας θυμόμαστε ότι και μια μικρή γνώση είναι σαφώς καλύτερη από καμία γνώση.