Μα γραπτές διακηρύξεις (ναι, αυτή είναι η σημασία του «μανιφέστο» σύμφωνα με τη λατινική του ρίζα) καλοκαιριάτικα; Και με τέτοιο καύσωνα;
Η αλήθεια είναι ότι βρίσκω ενδιαφέρουσα την αντίφαση, καθώς και το παράδοξο ή/και το ελαφρώς αυθάδες της δήλωσης.
Μήπως κι η ίδια η ιδέα του Just a Number δεν βασίζεται στο παράδοξο του στερεότυπου των «ώριμων» ηλικιακών δεκαετιών μας σε σχέση με το πολλά υποσχόμενο – ακόμα- δυναμικό μας;
Μα μπορεί να εξαρτάται από εποχικότητα ένα μανιφέστο που σέβεται τον εαυτό του;
Ας συμφωνήσουμε, αρχικά, ότι το καλοκαίρι δεν είναι μία εποχή σαν όλες τις άλλες.
Για τον ένα και μοναδικό λόγο, ότι εμπεριέχει το τεράστιο θέμα «Διακοπές» δηλαδή τη.. διακοπή από όλη την υπόλοιπη στη διάρκεια του έτους καθημερινότητα μας. Και για αυτό σημαίνει ότι κάνουμε .. διακοπή και στις αρχές μας ή στις διακηρυγμένες πεποιθήσεις μας κι ό,τι μας ορίζει, μας εκφράζει και μας σηματοδοτεί;
‘Ομως χάρη στην αίσθηση (έστω) της απελευθέρωσης, της χαλάρωσης, της ανεμελιάς και της ραστώνης που θα έπρεπε τουλάχιστον να κυριαρχεί στην όποια ..διακοπή μας, κάτω από το ψάθινο καπελάκι μας και πίσω από τα σκούρα μας γυαλιά, όλα μπορούν να ανεμίζονται, να δροσίζονται με το ευεργετικό αεράκι του μικρού μελτεμιού και να είναι τόσο ανάλαφρα και δροσερά σαν ένα ποτήρι λευκό κρασί με τα παγάκια (να, ορίστε, ήδη, το νερό στο κρασί μας!).
Με αυτή τη διάθεση προσεγγίζουν τα άρθρα μας τη «διακήρυξη» του καλοκαιριού: Εξερευνώντας τη βεντάλια των νησιών του Αιγαίου μας, ωτακουστές σε διφορούμενες κουβέντες στην παραλία, ακροατές του μανιφέστου του τζίτζικα. Ετοιμάζοντας βαλίτσα, που προορίζεται να παραμείνει…στο σπίτι. Αναλύοντας ιατρικά πώς «λειτουργεί» ένας ερωτευμένος εγκέφαλος.
Μεσούντος ωστόσο του καλοκαιριού, παρουσιάστηκε η πρωτοβουλία AdvantAge που κηρύττει ένα ευγενές μανιφέστο κατά του ηλικιακού ρατσισμού, με αφετηρία μια μεγάλη σχετική έρευνα για την οποία μιλάει, αποκλειστικά στο Just a Number, σε μια διεξοδική Συνέντευξη της στη Μάρθα Μυλωνά, η κυρία Βερώνη Παπατζήμου, Partner KPMG.
Τέλος, και καθόλου ελάχιστο, διαβάστε (και θαυμάστε) το πρόγραμμα BLUE της COSMOTE που σε συνεργασία με την Εναλία, δεσμεύεται να συλλέξει 95 τόνους πλαστικό από τις ελληνικές μας θάλασσες, μέχρι το 2025, μαζί με μια σειρά εκπαιδευτικών δράσεων για τους ψαράδες μας, για τη διάσωση της υδάτινης κληρονομιάς μας.
Τι πιο ιδανικό, και όμως όχι άπιαστο, αντάξιο της θαλασσινής μας παράδοσης μανιφέστο;