Προκαταλήψεις και Oμορφιά ..

Θα έλεγα ότι ο χώρος της Ομορφιάς μπορεί να είναι έως και περήφανος, καθώς οι προκαταλήψεις τείνουν να σβήσουν και δικαίωμα στην περιποιημένη εικόνα έχουμε πλέον όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας ή φύλου. 

Και επειδή οι προκαταλήψεις αφορούσαν στο ανδρικό φύλο, επιτρέψτε μου να τονίσω πόσο σημαντικό είναι οι άντρες να προσφέρουν στον εαυτό τους τα πλεονεκτήματα της περιποίησης, χωρίς αυτό να αποτελεί πλέον σημείο διάκρισης για τη σεξουαλική τους ταυτότητα. Εξ άλλου, μια περιποιημένη εικόνα του ανδρικού προσώπου είναι πλέον must και στον επαγγελματικό χώρο. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες εταιρείες καλλυντικών -σε όλα τα κανάλια διανομής- προτείνουν σήμερα πλήρεις σειρές, κατάλληλες για την ανδρική επιδερμίδα, όταν κάποτε αυτό ήταν αδιανόητο .. για να μην πω ότι παλαιότερα ο άνδρας ο… «πολλά βαρύς» ούτε αντηλιακό έβαζε! Στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, καλλυντικά κατάλληλα για τους άνδρες, άρχισαν να εμφανίζονται τη δεκαετία του ’90, εκεί όπου πρώτα κυριαρχούσαν μόνο το αποσμητικό, ο αφρός ξυρίσματος και το σαμπουάν. Σταδιακά, η αγορά των ανδρών ενισχύθηκε με προϊόντα για τη φροντίδα του προσώπου, φτάνοντας σήμερα τα 35 δις ευρώ παγκοσμίως και αντιπροσωπεύοντας το 8% έως και 10% της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών. 

Το δέρμα σας κύριοιείναι παχύτερο από αυτό των γυναικών, με υψηλότερη περιεκτικότητα  κολλαγόνου (μια πρωτεΐνη που παρέχει στο δέρμα ελαστικότητα). Είναι επίσης πιο λιπαρό από το γυναικείο (λόγω των υψηλότερων επιπέδων τεστοστερόνης!), με μεγαλύτερους πόρους και σμηγματογόνους αδένες, γεγονός που το καθιστά πιο επιρρεπές σε εξάρσεις ακμής. Για το λόγο αυτό, οι συνθέσεις συστατικών στα προϊόντα περιποίησης της ανδρικής επιδερμίδας είναι συνήθως πιο ελαφρές.

Και τα Μαλλιά σας; Όλα καλά με το λούσιμο και την όποια ειδικότερη ανάγκη. Έχετε τα πάντα στη διάθεσή σας. Η βαφή όμως των ανδρικών μαλλιών είναι ακόμη ένα πρόβλημα που σε αντίθεση με τη βαφή για τα γυναικεία. Ίσως επειδή ο φόβος του περίφημου «κομοδινί» χρώματος είναι ακόμα εδώ, αν και σύμφωνα με τις  απόψεις expert κομμωτών, ο μύθος έχει καταρριφθεί. Σήμερα υπάρχουν νέες τεχνολογίες, νέες  προτάσεις προϊόντων και εφαρμογές στο κομμωτήριο που δίνουν πολλές δυνατότητες για σωστή βαφή ή και τεχνικές που κατεβάζουν την ένταση της φωτεινότητας των λευκών. Αξίζει επίσης να αναφέρω ότι και στο κανάλι της ευρείας διανομής ( σούπερ μαρκετ) βρίσκουμε πρακτικά προϊόντα, safe αποτελέσματος. Προσωπικά  βλέπω και επιτρέψτε μου να πω κάτι που είναι γεγονός: το παιχνίδι του χρώματος στα μαλλιά παίζεται τώρα πολύ από τους νέους, ανεξαρτήτως φύλου.  

Σε ό,τι αφορά στο μακιγιάζ, τα σκήπτρα κρατάει ακόμα το γυναίκειο φύλο, αν και λέγεται ότι στο μέλλον αυτό θα αλλάξει. Όπως ίσχυε και στο παρελθόν, δεδομένου ότι οι άνδρες έβαφαν τα πρόσωπά τους επί χιλιετίες. Οι Αιγύπτιοι αγαπούσαν το smoky-eye, οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν κρέμες ματιών, οι Ρωμαίοι έδειχναν προτίμηση στο αίμα του χοίρου ως καλλωπιστικό, ενώ οι Βρετανοί έβαφαν έντονα τα πρόσωπά τους με μπλε χρώμα για να αποκτούν τρομακτική όψη. Μετά την ελισαβετιανή εποχή και μέχρι τον 18ο αιώνα, γενικός κανόνας ήταν το χλωμό δέρμα. Στο πρόσφατο παρελθόν το ανδρικό μακιγιάζ έπαψε να είναι αποδεκτό, καθώς ο ορισμός της αρρενωπότητας γινόταν όλο και πιο αυστηρός – ενώ τον 20ο αιώνα ήταν, απλώς, απαγορευμένο. Οι μικρές εξαιρέσεις αφορούσαν στον καλλιτεχνικό χώρο και μάλιστα on the stage . Ποιός ξεχνάει τις μεταμορφώσεις του David Bowie στο Ziggy Stardust,  το μελαγχολικό, τονισμένο βλέμμα του Prince ή την αγάπη του Brian Eno για τις πολύχρωμες σκιές ματιών. Προς τα τέλη του 2018, μάρκες πολυτελείας λάνσαραν καλλυντικές σειρές μακιγιάζ ειδικά για άνδρες. Και καθώς η συζήτηση γύρω από την ταυτότητα των φύλων διευρύνεται, το ερώτημα είναι αν θα μπορούσε στο άμεσο μέλλον το ανδρικό makeup να γίνει mainstream επιλογή. Κατά τη γνώμη μου ναι, θα μπορούσε, σε νεότερα άτομα και με μέτρο – ειδικά αν είναι off stage! 

NEWSLETTER

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα στο email σας, κάθε 15 ημέρες!

JUST A NUMBER

Εγραφείτε στο Newsletter μας