THE SENIOR WEBMAG

What is your Unique Selling Point (USP)?

της Ιωάννας Φυτιλοπούλου, Assistant Manager, People Services, KPMG στην Ελλάδα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι είναι αυτό που κάνει τα στελέχη να ξεχωρίζουν στον χώρο τους;

Σε ένα εργασιακό περιβάλλον που τα πάντα αλλάζουν συνεχώς, είναι πολύ σημαντικά τα στελέχη να μπορούν να διακρίνουν τι τα κάνει μοναδικά και να το εκφράζουν με σαφήνεια.
Δεν αφορά μόνο τις τεχνικές τους γνώσεις ή την πολυετή εμπειρία τους αλλά αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζουν τη μοναδική τους εμπειρία, την προσωπική τους πορεία, και την αξία που φέρνουν σε έναν οργανισμό. Το λεγόμενο Unique Selling Point (USP) δεν είναι μια ωραία διατύπωση στο βιογραφικό, αλλά είναι ο τρόπος που εργάζονται, η διαδρομή που έχουν κάνει, οι αξίες τους, οι επιλογές τους.

Είναι η επαγγελματική τους ταυτότητα.

Ιδιαίτερα για όσους βρίσκονται σε ένα πιο ώριμο στάδιο της επαγγελματικής τους καριέρας, η κατανόηση και διατύπωση του USP καθοδηγεί τις επιλογές τους, ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους και ανοίγει δρόμους για το επόμενο στάδιο της σταδιοδρομίας τους.

Γιατι είναι τόσο σημαντικό το Unique Selling Point;

Σε κάποια στιγμή της επαγγελματικής τους πορείας, όλα τα στελέχη έχουν βρεθεί σε συνεντεύξεις και έχουν ακούσει την ίδια ερώτηση, σε διαφορετικές εκδοχές:

“Ποια είναι η αξία που πιστεύετε ότι μπορείτε να προσθέσετε στον οργανισμό μας;”

H ουσία αυτής της ερώτησης δεν αφορά έναν κατάλογο προσόντων, ούτε μια ωραία συνοπτική περιγραφή του βιογραφικού τους. Είναι ακριβώς το USP τους, το στοιχείο εκείνο που δημιουργεί εμπιστοσύνη, που κάνει έναν εργοδότη να θέλει να τους επιλέξει ανάμεσα σε πολλούς άλλους επαγγελματίες.

Πως διαμορφωνέται το USP ενός έμπειρου στελέχους;

Για όσους επαγγελματίες έχουν διανύσει σημαντικό μέρος της καριέρας τους, η διατύπωση του USP παύει να είναι απλά ένα σύνολο δεξιοτήτων, αλλά βασίζεται στην ικανότητα να συνδέσουν εμπειρίες, δυσκολίες και επιτυχίες, συμπεριφορές, αποτελέσματα που έχουν πετύχει, αλλά και την προσωπική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τη δουλειά τους, και να δημιουργεί τη μοναδική τους επαγγελματική ταυτότητα. Ένα ξεκάθαρο USP καθοδηγεί αποφάσεις, ενισχύει την επαγγελματική τους εικόνα, διευκολύνει τη δικτύωση, επιτρέπει να τοποθετεί τον εαυτό τους στρατηγικά στην αγορά εργασίας και δίνει καθαρή απάντηση στο “γιατί εσείς;”

Το USP πρέπει να είναι αυθεντικό και συνεπές. H επικοινωνία του δεν είναι αυτοπροβολή, αλλά μια ξεκάθαρη και ουσιαστική παρουσίαση της επαγγελματικής ταυτότητας των στελεχών.

Μπορεί να ενσωματωθεί:

  • Στο LinkedIn headline
  • Στη σύνοψη του βιογραφικού
  • Στην προσωπική εισαγωγή σε συνεντεύξεις
  • Στις επαγγελματικές συζητήσεις και στο networking

Το Unique Selling Point είναι ένας μικρός “προσωπικός χάρτης” της επαγγελματικής πορείας των στελεχών. Τα βοηθά να αναγνωρίσουν ποιοι είναι, τι πραγματικά τα ξεχωρίζει στον χώρο τους, και να το επικοινωνούν με τρόπο απλό και αυθεντικό. Είναι αυτό που θα τους καθοδηγήσει στο επόμενο βήμα της καριέρα τους.

Για τα πιο έμπειρα στελέχη, αποτελεί ίσως το σημαντικότερο εργαλείο επανατοποθέτησης τους στη σύγχρονη αγορά εργασίας γιατί βασίζεται σε κάτι που κανείς δεν μπορεί να αντιγράψει:
Τη δική τους μοναδική επαγγελματική διαδρομή, τη δική τους οπτική και τον δικό τους τρόπο να δημιουργούν αξία σε έναν οργανισμό.

Άρθρα Τρέχοντος Τεύχους

Άρθρα Τρέχοντος Τεύχους

Τεύχη JAN

Επιλέξτε και “ξεφυλλίστε” προηγούμενα τεύχη

Real JAN Moments

Highlighted videos

Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

Ακολουθήστε μας

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε δωρεάν στο Newsletter μας

Συμπληρώστε το email σας ώστε να λαμβάνετε το newsletter μας κάθε 15 ημέρες

Άρθρα Τρέχοντος Τεύχους