Ωραίοι ως αρχαία αγάλματα οι αθλητές της NELLY’S

Απαθανατίζοντας τον γυμνό αθλητή ως άγαλμα, η πρωτοποριακή διεθνής φωτογράφος από το Αϊδίνη της Ιωνίας, Έλλη Σουγιουλτζογλου – Σεραϊδάρη (1899-1998) περιγράφει με την διεισδυτική, μυημένη στο Ωραίο ματιά της, το γνήσιο αρχέτυπο του κάλλους που ενέπνευσε τους αρχαίους γλύπτες στην δημιουργία αριστουργημάτων τέχνης.
Ο τρόπος που σμίλευαν το κατάλευκο μάρμαρο για να αποδώσουν κάθε λεπτομέρεια του γυμνασμένου σώματος, κάθε καμπύλη, κάθε κίνηση και κάθε βόστρυχο της κεφαλής του στεφανωμένου Ολυμπιονίκη, αποτύπωνε παραστατικά το Ολυμπιακό ιδεώδες.
Ένα σώμα υγιές που αθλείται, περικλείει σαν ιερό δισκοπότηρο το διαυγές πνεύμα και την άφθαρτη ψυχή του εφήβου που αφιερώνει την ζωή του στην ευγενή άμιλλα. Στο «ευ αγωνίζεσθαι».
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες που ξεκίνησαν το 776 π.Χ στην Αρχαία Ολυμπία και αποτελούν μέχρι σήμερα το σπουδαιότερο αθλητικό και πολιτισμικό γεγονός του πλανήτη γεννήθηκε στην Ελλάδα, αναβίωσε χάρη στον Βαρόνο Pierre de Coubertin και τον Δημήτριο Βικέλα το 1896 στην Αθήνα και σήμερα με μια πρωτοφανή συμμετοχή αποθεώνεται ο αρχαίος θεσμός στο Παρίσι του φωτός και του πολιτισμού το 2024.
Οι φωτογραφίες των γυμνών «αθλητών-αγαλμάτων» της Nelly’s είναι ένας ύμνος στην αισθητική τελειότητα του ανθρώπινου σώματος όταν εμπνέεται από την φλόγα της Ολυμπιακής Ιδέας και οραματίζεται την στιγμή που θα στεφανωθεί με τον κότινο αγριελιάς της Ολυμπιακής Νίκης.
Άπειρες οι αναπαραστάσεις «Διαδούμενων αθλητών» με την ταινία της νίκης, σε γλυπτά, αγγεία και τοιχογραφίες.
Γκρέμιζαν τα τείχη οι αρχαίοι μας πρόγονοι για να παρελάσει η πομπή με τους Ολυμπιονίκες.
Σταματούσαν οι πόλεμοι με ιερή εκεχειρία σε ένδειξη σεβασμού για την ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων.
Μας δίδαξαν την ευγενή άμιλλα και την αλληλεγγύη μέσα από τους αγώνες που αθλοθετούσαν οι μεγάλες πόλεις με κορυφαίους τους Αγώνες στην Ολυμπία όπου ετελείτο η ιερή Αφή της φλόγας σύμβολο του φωτός του θεού Απόλλωνα για την επίσημη έναρξη των Ολυμπιάδων.
Μέχρι σήμερα τελείται ευλαβικά μέσα στο αρχαίο Στάδιο στην Ολυμπία, η τελετή της αφής της φλόγας που μεταλαμπαδεύει το Απολλώνιο άκτιστο φως και κηρύσσει τελετουργικά την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο γυμνός «Δισκοβόλος» της Nelly’s συμβολίζει την απόλυτη αρμονία σώματος και πνευματικής πειθαρχίας σε μια υπερβατική προσπάθεια του αθλητή για την τέλεια ρίψη του δίσκου.
Μοιάζει με άγαλμα απαράμιλλης αισθητικής το σώμα του Ολυμπιονίκη, την ώρα που ο φακός παγώνει την στιγμή που η υπέρτατη δύναμη της εσωτερικής φόρτισης εκτοξεύει τον δίσκο.

Στο πορτραίτο του πολυσύνθετου, πανελληνιονίκη αθλητή Δημήτριου Καραμπάτη η «ελληνολάτρης» φωτογράφος προσεγγίζει και συγκρίνει το άψογο προφίλ του αθλητή με εκείνο των αρχαίων αγαλμάτων θέλοντας να αποδείξει περίτρανα την συνέχεια της ελληνικής φυλής .

Η εμβληματική φωτογραφία της αέρινης χορεύτριας στην Ακρόπολη συμβολίζει διαχρονικά το Ολυμπιακό Ιδεώδες σε αρμονική συνέργεια με το απόλυτο κάλλος του Παρθενώνα .

CITIUS ALTIUS FORTIUS

Πηγές:
Φωτογραφικό αρχείο Μουσείου Μπενάκη 
Κλέα Σουγιουλτζογλου, εθελοντική συμμετοχή Χρυσή Ολυμπιάδα Αθήνα 1996 και Αθήνα 2004 

NEWSLETTER

Πρωτογενή άρθρα και καινούργιο περιεχόμενο στο email σας κάθε 15 ημέρες

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Ακολουθήστε το κανάλι μας στο Youtube εδώ

Πρόσφατα άρθρα

JUST A NUMBER

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Τα πιο ενδιαφέροντα άρθρα στο email σας, κάθε 15 ημέρες!

JUST A NUMBER

Εγραφείτε στο Newsletter μας