Πρόκειται για μια επιμελημένη (curated) έκθεση από την ιδρύτρια του θεσμού Alexandra Fain, η οποία στοχεύει να αναδείξει σύγχρονους καλλιτέχνες από την Ασία και τη διασπορά της, καθώς και τη σύνδεση τους με τη Δύση.
Με την τέχνη ως πλοηγό βλέπουμε την Ασία «όχι απλώς σαν γεωγραφία, αλλά ως μεθοδολογία». Η θεματική «Grow» μπορεί να συνδεθεί με την έννοια της «ρίζας», της μεταβολής και της ανάπτυξης. Τα περισσότερα έργα «μεταπηδούν» μορφικά μεταξύ παράδοσης και σύγχρονης κουλτούρας.
Ανάμεσα στη μεγάλη και εντυπωσιακή συνύπαρξη σημαντικών εκθέσεων, που καθιστά ακόμα μια φορά την πόλη του φωτός πρωταγωνίστρια στον χώρο της σύγχρονης Τέχνης και τόπο συνάντησης σπουδαίων δημιουργών, πασίγνωστων γκαλερί και διάσημων συλλεκτών, στο εκθαμβωτικό Παρίσι η Ασιατική Συνάθροιση ξεχωρίζει σαν ένας απρόβλεπτος επισκέπτης. Με εντυπωσιακή συμμετοχή από 70 γκαλερί από όλο το φάσμα της Ασίας και της διασποράς της. Με καλλιτέχνες, γκαλερί και καμπάνιες από χώρες όπως η Σαουδική Αραβίας, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λίβανο, Τουρκία, Ινδία, Πακιστάν, Νεπάλ.
Με ειδικά προγράμματα, εγκαταστάσεις, συνομιλίες ειδικά projects. Με έργα ψηφιακά, φωτογραφικά όπου συνδέεται το παραδοσιακό με το σύγχρονο, η Ανατολή με τη Δύση, σε μια αέναη εικαστική μετάβαση και πνευματική συνέργεια.
Μέσα στους επιβλητικούς χώρους του «La Monnaie de Paris» το παλαιότερο νομισματικό Ίδρυμα της Γαλλίας που λειτουργεί σαν μουσείο και χώρος εκθέσεων, ξετυλίγεται ο μαγικός κόσμος της Ανατολής που αναζητά τον εικαστικό διάλογο με τη Δύση, γεφυρώνοντας τους δυο πολιτισμούς με τη γλώσσα της τέχνης. Διεθνείς και ανερχόμενοι καλλιτέχνες σκιαγραφούν και εκφράζουν τις δικές τους ρίζες και τη δική τους αγωνία για το οικοσύστημα σε κίνδυνο και για τον σύγχρονο υβριδικό κόσμο που ανατέλλει στον πλανήτη. Με πυξίδα την προσωπική αισθητική και το ένστικτο της τεχνοκριτικού στάθηκα μπροστά σε μερικά έργα που άγγιξαν το εικαστικό μου σύμπαν και σκέφθηκα να τα μοιραστώ με τους «art lovers» της σελίδας μου.

H Lee Hyun-Joung, γεννήθηκε στη Σεούλ της Νότιας Κορέας και έζησε στη Γαλλία όπου ζει και εργάζεται. Το έργο της η «Ποιητική Ανάμνηση» και η παραλλαγή του η «Σιωπή» επάνω σε χειροποίητο χαρτί Hanji (φλοιός μουριάς), μαύρο μελάνι, μαζί με παραδοσιακές χρωστικές της Κορέας, μάγεψαν το βλέμμα μου και με τα δικά της λόγια θα καταγράψω αυτό που ένοιωσα: «Κάθε γραμμή στο έργο μου αντιπροσωπεύει μια στιγμή, έναν ζωντανό χρόνο, μια εμπειρία ζωής είναι τα εσωτερικά της μονοπάτια. Ένας διαλογισμός».


Ο Qi Zhuo από την Κίνα (Paris-B) ένας μυστικιστής καλλιτέχνης ο οποίος ανασυνθέτει θραύσματα βουδιστικών αγαλμάτων σε καινούργιες φόρμες από πέτρα και γυαλί σε μια μετάβαση από το παρελθόν στο παρόν.

Το duo από την Ιαπωνία Marie Higashi και Kansai Noguchi (Aifa Gallery), δείχνουν μαζί, η μια με οργανικά υλικά και η άλλη με κεραμική το πνεύμα της ύλης και της μορφής.


Και για επίλογο θα σας παρουσιάσω τον Pascal Hachem από τον Λίβανο ο οποίος συνομιλεί μεταφυσικά με το έργο της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη από την έκθεση «All aboard» στον διεθνή αερολιμένα Αθηνών στην «express facility» με θέμα τη μετάβαση ως Τέχνη. Δυο εικαστικοί που τους ενώνει η Μεσόγειος συνομιλούν ο ένας στο Παρίσι και η άλλη στην Αθήνα. Η Τέχνη δεν έχει σύνορα, δεν έχει όρια και κτίζει γέφυρες.
Asia Now Paris – All aboard Athens. Ένα ταξίδι πολιτισμού.
Info έκθεσης: Asia Now 2025. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο Monnaie de Paris (11 Quai de Conti) στο Παρίσι από 22 έως 26 Οκτωβρίου 2025.